Articole

Un business creat cu pasiune, din carne si fum

Fabrica de Fum este un brand 100% romanesc, fondat in anul 2017, la Iasi, de Paul Gabriel Ioan, alaturi de Marius Lungu si Liliana-Cristina Lungu, „dupa o discutie de familie in care s-a decis infiintarea unei afaceri bazata pe productia de preparate traditionale care sa pastreze gustul de odinioara”.

“Fabrica de Fum este un business de familie, care a luat nastere din pasiunea pentru gatit si pentru produse de cea mai buna calitate a cumnatului meu, Marius Lungu. Marius este administratorul afacerii si director de productie, cu o experienta de peste 20 de ani ca bucatar sef. Pe parcursul anilor, el a organizat multe evenimente unde la antreuri se serveau afumaturi traditionale. Dar pentru ca isi dorea ca produsele sa aiba o calitate mult mai ridicata, a inceput sa le prepare singur, in bucatarie, cu ajutorul utilajelor din dotare. A lucrat la retete cativa ani, iar preparatele au iesit din ce in ce mai bune, lucru remarcat si de clienti”, povesteste Paul Gabriel Ioan, cofondatorul Fabrica de Fum.

 Paul Gabriel Ioan, Liliana-Cristina Lungu si Marius Lungu

Produse traditionale atestate

Produsele comercializate de Fabrica de Fum sunt atestate traditional, iar cea mai mare parte a materiei prime provine din ferme romanesti, carnea fiind cumparata de la cele mai mari abatoare din Romania. 70% din portofoliul de produse este bazat pe carne de porc, iar restul este de pasare, rata si curcan.

„Carnea care sta la bait este intoarsa zilnic, manual, pentru ca mirodeniile sa o poata cuprinde. Apoi se leaga fiecare bucata in parte cu sfoara si se agata pe stinghii de lemn, urmand a fi afumate intr-o celula clasica, din caramida”, explica Paul Gabriel Ioan procedeul.

Preparatele din carne sunt realizate intr-o fabrica inchiriata din Iasi, cu o capacitate de productie intre 10 si 12 tone pe luna, dar care functioneaza in prezent la 30% din potential. Investitia initiala s-a ridicat la suma de 100.000 de euro, bani investiti in amenajarea spatiului de productie, constructia afumatorii, camerelor frigorifice si achizitia de utilaje.

„Tot ceea ce iese din afumatoarea noastra artizanala este un omagiu adus celor care apreciaza bunul-gust, fiind realizat cu puterea mainilor, departe de «zgomotul» industriei, si mai ales fara atingerea ei, lucru rar intalnit in ziua de azi”, spune Paul Gabriel Ioan.

fum3

Fum pentru aroma

Produsele Fabrica de Fum se diferentiaza de altele de pe piata prin modul de afumare si condimentare, care evidentiaza, alaturi de textura carnii, gustul final al preparatului. De exemplu, afumarea se face cu lemn de cires, in celula clasica, dar nu se aplica fum in cantitati excesive, fiind un procedeu care sa aduca un plus de aroma.

„Cand vine vorba de realizarea unui nou produs, trebuie sa ai rabdare si sa acorzi timpul necesar pentru a-l perfectiona. In cazul nostru, acest termen este intre 4 si 6 luni, timp in care se testeaza diverse variante, se ajusteaza procentele de carne si slaninuta, condimentarea este pusa la punct pentru a oferi un gust delicios si inconfundabil, iar celor care il degusta sa li se largeasca fata intr-un ditamai zambetul si sa intrebe: «Ce-i puneti dom’le de iese asa bun?»”, precizeaza cofondatorul Fabrica de Fum.

Trei dintre produsele din portofoliu se detaseaza prin popularitatea pe piata: Pieptul de porc afumat si copt, cu numele sau de scena “Amiral Porcesco”, Pieptul de rata afumat si copt, alias Ratoiala Afumata, Pieptul de curcan afumat si copt, alias “Jupan pastrama de Copou”.

fum4

Printre cele mai noi produse se afla doua sortimente de carne la borcan – Comedie cu varf si indesat, care contine carne de curcan si Comedie gramadita, cu carne de porc.

Responsabilul cu extinderea portofoliului de produse este Chef  Marius Lungu – cofondator, care dezvolta acum doua retete de salam si un nou sortiment de carnati. Antreprenorii sunt mereu in cautare de noi idei si inspiratie pentru a dezvolta noi produse, inspirate de nevoile clientilor lor.

Articolul integral despre evolutia business-ului Fabrica de Fum poate fi citit in editia nr. 89 a revistei INDUSTRIA CARNII.RO.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *