Liliana Cristina Lungu este Manager Operațional în cadrul companiei Fabrica de Fum, producător local ce se ocupă cu producerea și comercializarea produselor tradiționale din carne, brand 100% românesc. În 2017, împreună cu soțul și fratele său, a fondat acest business din pasiunea pentru produse de cea mai înaltă calitate, astfel obiectivul lor este să pună pe masa consumatorilor produse sănătoase și cu gust.
Liliana este o persoană foarte motivată să facă lucrurile cât mai bine, iar acest lucru se datorează și faptului că în activitatea sa de zi cu zi are parte de o atmosferă plăcută, dat fiind faptul că lucrează alături de familia ei. Mai mult, obiectivele după care se ghidează în cariera sa sunt libertatea de a lua propriile decizii, tenacitatea cu care își urmează scopul stabilit și seriozitatea cu care abordează chestiunile legate de afacere.
Cum ai ales acest domeniu de activitate? De unde a pornit pasiunea?
Nu aș putea spune că am ales eu acest domeniu, cred că, mai degrabă el m-a ales pe mine. La începutul anului 2017, atunci când ne-am hotărât să începem această afacere, eu profesam într-un domeniu total diferit, cel al amenajărilor interioare. Pasiunea a venit treptat, odată cu primele produse Fabrica de Fum, mai exact atunci când au început să prindă contur. Rețetele au fost adaptate la celula de afumare, au fost aleși furnizorii de condimente și de materie primă și producția a intrat, practic, în linie dreaptă.
Spune-ne trei obiective după care te ghidezi în viața profesională.
Cele mai importante obiective după care mă ghidez în viața profesională sunt, în primul rând, libertatea de a lua propriile decizii, tenacitatea cu care îmi urmez scopul fixat și seriozitatea cu care abordez chestiunile legate de dezvoltarea afacerii și ridicarea ei pe cea mai înaltă treaptă, pe plan național.
Dacă ar fi să alegi un singur lucru care îți place cel mai mult din ceea ce faci, care ar fi acela?
Lucrul care îmi face cel mai mult plăcere este faptul că îmi pot desfășura activitatea de zi cu zi într-un mediu plăcut, afacerea fiind una de familie. Lucrez alături de soțul și fratele meu și, de curând, ni s-a alăturat și fiul meu, care ne ajută, completând această afacere prin magazinul pe care l-a deschis. În acest magazin, alături de produsele noastre se regăsesc și o mare parte din cele ale producătorilor locali.
Cum sunt clienții care consumă produsele Fabrica de Fum? Ce îți transmite fiecare consumator și ce ai învățat din interacțiunea cu ei?
Din punctul acesta de vedere suntem norocoși deoarece în profilul clienților noștri se încadrează cei informați, educați, interesați de produse sănătoase, având cunoștințe de nutriție. Sunt persoane care apreciază produsele naturale, curate, care conțin doar carne, sare, condimente și fum din lemn de cireș.
Fiecare consumator ne transmite bucurie deoarece atunci când faci un lucru din pasiune și cu simț de răspundere, munca nu poate decât să îți aducă satisfacție. Acest lucru îl simți de fiecare dată când primești un feedback pozitiv și ești motivat să continui să aduci pe piață și alte produse care se diferențiază prin gust și savoare.
Ce le recomanzi tinerilor aflați la început de drum și care tind să se orienteze spre domeniul antreprenorial? De ce sfaturi ar trebui să țină cont?
Tinerilor le recomand să dezvolte o afacere din pasiune, să fie corecți în ceea ce își propun, să aibă răbdare și ambiție. Mai mult decât atât, cred că ar trebui să țină cont de părerile celor cu experiență și să nu renunțe când dau de greu.
Cum crezi că va evolua Fabrica de Fum în următorii 10 ani?
Peste 10 ani, Fabrica de Fum va fi cunoscută la nivel național pentru standardele ridicate de calitate și, în același timp, una din principalele opțiuni ale consumatorilor de preparate sănătoase, tradiționale și cu gust.
Care sunt produsele Fabrica de Fum pe care le preferi. Numește trei dintre acestea. Care este motivația?
Toate preparatele Fabricii de Fum sunt pe gustul meu, însă, dacă ar fi să aleg, pieptul de rață afumat ar fi pe primul loc deoarece are un gust deosebit, unic. Urmează apoi pieptul de porc afumat, datorită alternanței straturilor de carne și grăsime, ceea ce îi dă savoare. Pe locul trei ar fi pastrama din piept de curcan datorită frăgezimii și condimentației sale reușite.
Care consideri că au fost cele mai mari realizări din cariera ta?
Cea mai mare realizare este aceea că alături de familie, am reușit să avem trei dintre produse recunoscute drept produse tradiționale, atestate de Ministerul Agriculturii. Ele au fost primele produse atestate din carne de porc la nivel județean, mai exact: slăninuța afumată, pastrama de porc coaptă și ceafa de porc afumată și coaptă.
Ce te motivează în activitatea ta de zi cu zi?
Fără o motivație puternică în activitatea zilnică s-ar instala rutina. Pentru mine, cea mai importantă motivație o reprezintă feedback-ul pozitiv din partea clienților noștri pe care îl primim zilnic prin telefon, social media, e-mail.
Cum îți împarți timpul între viața personală și cea profesională?
În ceea ce privește viața personală și cea profesională, consider că sunt o persoană foarte norocoasă deoarece și la serviciu sunt „în sânul familiei”. Atmosfera este una plăcută și armonioasă, iar acest lucru mă ajută mult să fac totul cu plăcere.
Cum îți petreci timpul liber și care sunt pasiunile tale?
Cititul este una din pasiunile mele, prefer o carte bună în schimbul unei plimbări la mall. Dacă timpul îmi permite, ceea ce nu se întâmplă prea des, îmi place să călătoresc, să descopăr locuri noi, dar și să experimentez gastronomia locală. Marea este unul din locurile mele preferate, aleg soarele în schimbul atmosferei friguroase de munte.